Veelgestelde vragen 

In deze FAQ geven wij antwoorden op de meest gestelde vragen aan Oosterberg Outlet. Deze hebben wij onderverdeeld in verschillende categorieën. Mocht jouw vraag onverhoopt toch niet beantwoord worden, dan kun je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice.



Deelnemen aan een veiling

Hoe neem ik deel aan een veiling?

Voordat je kunt deelnemen aan een veiling, dien je eerst een account aan te maken en daarmee in te loggen. Met je account kan je vervolgens deelnemen aan verschillende veilingen. Kies hiervoor een veiling, doe een bod en klik op ‘Plaats bod’. Als je in het vervolgscherm akkoord gaat, is je bod geplaatst. Let op: het hoogste bod wint op het moment dat de timer afloopt. Houd deze timer dus in de gaten.

Hoe kan ik een bod plaatsen?

Je kunt een bod plaatsen nadat je bent ingelogd op je account door na het invullen van een bedrag op ‘Plaats bod’ te klikken. Je neemt nu deel aan de veiling. Let op: het hoogste bod wint op het moment dat de timer afloopt. Houd deze timer dus in de gaten.

Kan ik mijn bod intrekken?

Een geplaatst bod is bindend en kan dus niet worden ingetrokken. Om te voorkomen dat je per ongeluk een bod kan plaatsen, wordt altijd bij het doen van een bod gevraagd of je zeker bent van dit bod. Win je de veiling? Dan ben je het geboden bedrag verschuldigd.

Hoe weet ik of ik het hoogste bod heb?

Degene met het hoogste bod op het moment dat de veiling afloopt heeft de veiling gewonnen. Je kunt realtime bij de veiling zien wat voor bod andere veilingdeelnemers hebben uitgebracht. Of je de veiling hebt gewonnen, kun je op 3 manieren zien:

  1. In het venster van de veiling zelf komt de winnaar te staan
  2. Bij ‘mijn bestellingen’ in je persoonlijke omgeving
  3. Als je een veiling gewonnen hebt ontvang je een winnaarsmail

Ik heb het hoogste bod: hoe nu verder?

Heb je het hoogste bod op het moment dat de veiling afloopt? Gefeliciteerd, dan heb je de veiling gewonnen! In je persoonlijke omgeving [link] zie je de gewonnen veiling terug bij ‘mijn bestellingen’. Hier kan de veiling direct betaald worden. Betalen kan ook via de winnaarsmail, die je direct ontvangt na het winnen van een veiling.


Een bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling wat niet een veiling is kun je bestellen door ze in je digitale winkelmand te plaatsen. Als je de bestelling plaatst met je Oosterberg Outlet account gaat dit sneller omdat we je dan al kennen. Geen account? Ook dan kun je gewoon bestellen, we hebben dan nog wel wat gegevens van je nodig. Je kunt gemakkelijk op onze website een bestelling plaatsen door naar het product te gaan die je graag wilt bestellen. Klik hier op het winkelmandje en herhaal deze stappen totdat je alle producten hebt toegevoegd. Voltooi vervolgens je bestelling door te klikken op "Ga naar afrekenen". Doorloop hier de stappen voor aflevering en voltooi bij de laatste stap jouw bestelling door af te rekenen.

Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling hebt geplaatst, kun je inloggen in je account om de status te volgen. Ga naar je account en vervolgens naar bestellingen. In het overzicht zie je meteen je status. Houd ook Track & Trace in de gaten voor de meest actuele informatie. Hiervan krijg je tevens een bevestiging in je mail. Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Superhandig, want zo kun jij zien wanneer PostNL bij je langskomt. Het is ook je verzendbewijs. Als er iets misgaat, zien we met de Track & Trace code waar het aan ligt.

Ik heb (een deel van) mijn bestelling niet ontvangen. Wat nu?

We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling op hetzelfde moment verzenden. In je account zie je of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Als we wel alles hebben verzonden maar je hebt een deel niet ontvangen, dan kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik een reeds gemaakte bestelling aanpassen?

Het is helaas niet mogelijk om een reeds gemaakte bestelling aan te passen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Als je iets hebt besteld, wil je het ook graag snel ontvangen. Artikelen die direct op voorraad zijn en besteld op werkdagen voor 17:00 uur, heb je meestal de volgende dag in huis. Heb je een afleveradres in België? Dan is je artikel sowieso langer onderweg. Ga uit van 1 dag extra. Je kan er daarnaast ook voor kiezen om je bestelde artikelen af te halen in Ede. Indien je voorkeur hier naar uit gaat, geef dit dan aan in het bestelproces.

Veilingkavels en palletaanbiedingen hebben een langere levertijd. Als je de gewonnen veiling hebt betaald, ontvang je van ons een bevestiging met daarin ook een indicatie van de verwachte leverdatum. Zo ben je altijd op de hoogte en weet je wanneer je jouw bestelling kunt verwachten.

Kan ik mijn bestelling ook ergens afhalen?

Jazeker. Je kunt jouw bestelling afhalen op onze afhaallocatie in Ede. Indien je voorkeur hier naar uit gaat, geef dit dan aan in het bestelproces.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na het plaatsen van de bestelling en het afronden van de betaling ontvang je een orderbevestiging via de mail. In deze orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure. Mail niet ontvangen? Check dan je ongewenste items. Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets je account, neem dan contact met ons op.

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Wij bieden verschillende betaalmethoden aan; iDEAL en Creditcard (Visa, MasterCard en Americal Express).


Bezorgen

Welke bezorgopties hebben jullie?

We hebben standaardbezorging via PostNL. Op werkdagen voor 17:00 uur besteld = next day delivery. Daarnaast kan je ervoor kiezen om je bestelling op te halen op onze afhaallocatie in Ede. Indien je voorkeur hier naar uit gaat, geef dit dan aan in het bestelproces.

Wat zijn de verzendkosten?

Vanaf € 50,- leveren wij jouw bestelling gratis thuis. Voor bestellingen onder de € 50,- betaal je € 4,95 verzendkosten

In welke landen bezorgen jullie bestellingen?

Wij bezorgen bestellingen binnen Nederland.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Jazeker. Zodra wij je bestelling hebben verzonden – de status vind je in jouw account – kun je jouw bestelling volgen met een Track & Trace code. Deze ontvang je via de mail.

Wordt de bestelling in één keer bezorgd?

Als het kan wel. Want door een bestelling in 1x te verzenden, verkleinen we onze ecologische impact. Als niet elk artikel uit je bestelling even snel bezorgd kan worden, verzenden we het artikel apart zodra het beschikbaar is. We komen per bezorging 1x bij je, daarna leveren we het bij een PostNL afhaalpunt af.

Kan ik de bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Alleen artikelen onder de 12 kilo kunnen worden bezorgd op een postbusadres. Wij adviseren gewoon altijd een postadres door te geven.


Retourneren

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

?

Moet ik betalen bij retourneren?

Ja, de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Echter, wanneer de reden van het retourneren is omdat je een beschadigd of foutief product hebt ontvangen, zoek dan alsjeblieft eerst contact met onze < a href="/contact">klantenservice. Zij zullen je dan ook vragen om een foto van het probleem mee te sturen zodat we hier goed naar kunnen kijken.

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Dat kan bij een PostNL locatie.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf betalen: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen


Betalen

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?

Wij bieden verschillende betaalmethoden aan:

  • iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
  • Creditcard (Visa, Mastercard, American Express: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is geleverd

Kan ik achteraf betalen?

Ja. Als je met een creditcard betaalt dan wordt het bedrag pas afgeschreven als je artikel geleverd is.

Waar vind ik mijn factuur?

We bewaren je factuur online in jouw account. Zo kun je een factuur gemakkelijk raadplegen en printen zo vaak je wilt.

Kan ik de factuur aanpassen?

Om je gegevens te beschermen kan een factuur niet aangepast worden zodra de bestelling is geplaatst. Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kun je die annuleren en opnieuw plaatsen met een nieuw factuuradres.


Terugbetalen

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen

Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?

We betalen je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: de reservering wordt na 3 dagen opgeheven.
Wij betalen het bedrag altijd terug aan de rekening waarvan wij het geld hebben ontvangen.

Waar vind ik mijn creditfactuur?

Net als je normale factuur, vind je je creditfactuur ook in je account.


Garantie en reparatie

Wat moet ik doen als mijn artikel kapot of beschadigd binnenkomt?

Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk voor je op. We verzoeken je contact op te nemen met onze klantenservice. Gemiddeld 10% van de inhoud van de pallets kan afwijken van de productomschrijving of foto’s. Dit kan zitten in de kwaliteit van het product, omdat het soms restpartijen zijn of een b-keuze uit ons assortiment betreft.

Heb ik garantie op mijn artikel(en)?


Uiteraard! Wij willen dat je bij Oosterberg Outlet een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht werkt en blijft werken, dit is de wettelijke garantie. Als hier geen sprake van is, zoeken we samen naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag, met uitzondering van veilingen.

Heb ik garantie op mijn artikel(en)?


Uiteraard! Wij willen dat je bij Oosterberg Outlet een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht werkt en blijft werken, dit is de wettelijke garantie. Als hier geen sprake van is, zoeken we samen naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag met uitzondering van de veilingen.

Wat is mijn garantiebewijs?

Je factuur is ook meteen je garantiebewijs. Deze wordt ook online voor je bewaard, zo raak je deze nooit meer kwijt.


Account en voorwaarden

Hoe maak ik een account aan?

Klik hier om een account aan te maken. Hiervoor zijn de volgende gegevens verplicht:

  • Voor- en achternaam
  • Mailadres

Vervolgens kun je meedoen aan veilingen, bestellingen plaatsen en je bestelgeschiedenis inzien.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Vraag hier een nieuw wachtwoord aan. Na het aanvragen krijg je een mail met een link waarmee het wachtwoord gereset kan worden.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Dit kan hier. Na het inloggen kun je in het mijn account via Account gegevens alle persoonlijke gegevens aanpassen.

Waar staan de details van mijn bestelling?

Heb je een bestelling geplaatst met je account? Dan kun je hier inloggen . In het mijn account via 'bestellingen' kun je alle bestellingen terugvinden.

Wat betekent de GDPR/AVG-wet voor mij als klant bij Oosterberg Outlet?

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen voor de bescherming van jouw persoonsgegevens tegen onopzettelijke of onwettige vernietiging of onopzettelijk verlies, wijziging, ongeoorloofde openbaring of toegang en tegen alle andere vormen van onrechtmatige verwerking. Ook eisen wij van onze gegevensverwerkers dat zij dergelijke passende technische en organisatorische maatregelen implementeren. Jouw gegevens worden niet langer opgeslagen dan nodig is voor de doeleinden waarvoor de persoonsgegevens worden verzameld, tenzij de wet anders voorschrijft. Wij bewaren gegevens van alle verwerkte bestellingen voor de duur van zeven jaar, om te voldoen aan onze verplichtingen op grond van toepasselijke belastingwetgeving. Gegevens van accounts zonder enige bestelling worden niet meer dan 18 maanden bewaard voordat deze uit ons systeem worden verwijderd, hetzelfde geldt voor inactieve accounts van 24 maanden (hiermee bedoelen we dat wij geen enkele interactie hebben gezien van jou met onze website voor een opeenvolgende periode van 24 maanden).


Privacy

Hoe kan ik mijn gegevens inzien?

Je kunt hierover contact met ons opnemen als je wenst:

  • om te weten of wij jouw persoonsgegevens al dan niet verwerken;
  • jouw gegevens te corrigeren
  • jouw gegevens te verwijderen
  • jouw gegevens te beperken, en/of;
  • dat wij jouw gegevens naar een andere organisatie verzenden.
Wij kunnen je om aanvullende informatie vragen die nodig is om jouw identiteit te bevestigen. We willen tenslotte zeker weten dat jij ook écht jij bent.

Delen jullie mijn gegevens met derden?

We verkopen jouw gegevens nooit aan derden en delen je gegevens alleen met externe partijen als dat nodig is voor onze dienstverlening. Derden zijn in dit geval bijvoorbeeld pakketdiensten, leveranciers, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties. Partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou uit naam van Home in One een dienst te leveren.

Meer weten?

Wil je nog meer weten, bijvoorbeeld waar jouw gegevens worden bewaard of wie toegang hebben tot jouw data? Klik dan hier.


Staat je vraag en/of antwoord er niet tussen?

Kijk dan op onze contactpagina en vul het formulier in. 


Copyright © Oosterberg | Algemene voorwaarden | Privacybeleid